✔ Snelle levering* ✔ Klanten geven ons een 9.3 ✔ Retourneren binnen 14 dagen en altijd geld terug

Garantie en reparatie


Artikel defect of incompleet ontvangen

Inspecteer je product na ontvangst goed. Als je product bij ontvangst defect of incompleet is, meld dit dan vóór gebruik en zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst). Wij sturen het ontbrekende onderdeel kosteloos na of, in het geval van een defect, ruilen het artikel kosteloos om.


Wettelijke garantie – minimaal 2 jaar

Op alle producten bieden wij de wettelijke garantie op fabricagefouten bij normaal gebruik. Dit betekent dat je het product gedurende de verwachte levensduur zonder problemen moet kunnen gebruiken. Als minimale levensduur hanteren wij voor al onze producten twee jaar, tenzij er sprake is van zeer intensief gebruik.


Garantie na 2 jaar

In sommige gevallen kan er na 2 jaar nog sprake zijn van garantie op fabricagefouten. Als je het idee hebt dat dit in jouw geval van toepassing is, neem dan contact met ons op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn per mail ([email protected]) of telefoon (+31(0)793208897).


Wat niet onder garantie valt

Als het product door een fabricage- of productfout niet voldoet aan de eisen die je hier redelijkerwijs aan mag stellen, dan kom je in aanmerking voor een garantievergoeding. Zaken die niet onder garantie vallen zijn onder andere:

  1. Normale slijtage van het product;
  2. Schade door impact; 
  3. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing; 
  4. Schade ontstaan door incorrect monteren of instellen van de bindingen; 
  5. Schade ontstaan door skiliften; 
  6. Gebruiksschade; 
  7. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product; 
  8. Schade ontstaan door zaken die niet te maken hebben met materiaal of productie; 
  9. Schade ontstaan door smeermiddelen of lijmsoorten; 
  10. Defecten veroorzaakt door transport of opslag van het product; 
  11. Defecten of schade veroorzaakt door onjuist gebruik of slecht onderhoud; 
  12. Schade door het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing; 
  13. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product; 
  14. Eventuele schades veroorzaakt door scherpe voorwerpen, doordraaien, samendrukking, vallen, abnormaal gebruik of een andere incorrecte handelwijze. 


Garantie aanvragen

Om verdere schade te voorkomen kan je een defect het beste zo snel mogelijk melden. Dit doe je door bijgaand retourformulier volledig in te vullen. Duijvestein Winterstore is altijd je eerste aanspreekpunt voor garantie-aanvragen.
Alleen schone en/of gewassen artikelen kunnen door ons in behandeling worden genomen.


Garantie op B-keuze, outlet- en demo-producten

Op B-keuze en outletproducten geldt de normale garantie. Hierop zijn dus geen extra regels of uitsluitingen van toepassing tenzij expliciet anders vermeld. Op (gebruikte) demo-producten kan een beperkte garantie gelden. Dit wordt dan vermeld op de productpagina.