✔ Snelle levering binnen 1 à 2 werkdagen ✔ Retourneren binnen 14 dagen en altijd geld terug ✔ Gratis verzending vanaf €75,- *

Retourneren en ruilen

Zo werkt retourneren in het kort

Als het product niet aan je verwachtingen voldoet dan mag je het uiteraard terugsturen. Laat ons binnen 14 dagen weten dat je je bestelling wilt retourneren. Je helpt ons als je bij het retourneren aangeeft waarom je het product terug stuurt. Nadat je ons hebt laten weten dat je je bestelling wilt retourneren, heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen.


Belangrijk om te weten voor het retourneren:

  1. Het product dat je retourneert mag niet gebruikt zijn.
  2. Indien van toepassing moet het product voorzien zijn van de originele verpakking en aangehechte (prijs)kaartjes.
  3. Meld je retourzending aan via het webformulier. Dit kan tot 14 dagen na levering.
  4. Zodra het webformulier is ingevuld en verstuurd, heb je 14 dagen om het product terug te sturen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor jou.
  5. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) binnen 5 werkdagen na retourontvangst terug. Als je een deel van een bestelling terugstuurt, worden de verzendkosten niet terugbetaald.
  6. Ruilen? Stuur je bestelling retour en bestel het nieuwe product op onze website.
  7. Maatwerkproducten (zoals ski’s waar de bindingen voor jou op maat op zijn geboord) kunnen niet worden geretourneerd.

Als een product door een fout van ons geretourneerd moet worden, nemen wij de verzendkosten voor het terugsturen voor onze rekening. Neem in dit geval eerst contact op met de klantenservice per mail ([email protected]) of telefoon (+31(0)793208897).


Terugbetalen

Nadat we je retourzending hebben ontvangen, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Wij betalen altijd terug naar hetzelfde betaalmiddel waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Heb je betaald met een cadeaubon, dan ontvang je een nieuwe cadeaubon met dezelfde waarde.

Als je de gehele bestelling terugstuurt, betalen wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug. Heb je voor een bijzondere levering gekozen (zoals een Express-zending), dan vergoeden wij niet de meerprijs voor deze service.


Omruilen

Om ingewikkelde procedures te voorkomen, werkt het omruilen voor een andere maat of ander product als volgt:

Retourneer het oude product (volgens onze reguliere retourmethode) en plaats via onze website vervolgens een nieuwe bestelling. Het aankoopbedrag van je geretourneerde artikel wordt na ontvangst gewoon aan je teruggestort. Op deze manier heb je het snelst het gewenste product in huis en hoef je niet te wachten tot wij het product hebben omgeruild.


Retourneren in de winkels

Webshopbestellingen kun je ook retourneren in onze winkels. Hiervoor heb je naast het artikel ook de pakbon nodig. Na het inleveren van het artikel en de pakbon krijg je van ons een getekende kopie van de pakbon als afgiftebewijs mee. De retourbetaling verloopt via de webshop. Het aankoopbedrag wordt dus niet direct terugbetaald, maar ontvang je binnen 5 werkdagen op je rekening. Ruilen in de winkel is mogelijk, maar let op: artikelen uit de webshop zijn niet altijd in al onze winkels op voorraad in alle maten/kleuren. Zorg ervoor dat je de factuur van je bestelling (die je per e-mail hebt ontvangen) bij de hand hebt tijdens het ruilen in de winkel, bijvoorbeeld uitgeprint of op je telefoon.


Retourvoorwaarden en uitsluitingen

- Herroepingstermijn:

  1. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om het product te beoordelen zoals je in een winkel ook zou kunnen doen. Deze beoordelingstermijn gaat in op de dag dat jij, of een door jou aangewezen derde, de bestelling hebt ontvangen.
  2. Wordt je bestelling in delen geleverd, dan gaat je herroepingstermijn in zodra je je gehele bestelling hebt ontvangen.
  3. Valt de 14e dag van de herroepingstermijn in het weekend of op een feestdag, dan schuift de termijn door naar de eerstvolgende werkdag.


- Maak gebruik van het herroepingsrecht:

  1. Is het product niet wat je er van verwacht, dan kun je ons binnen 14 dagen laten weten dat je de koop wilt ontbinden. Vul hiervoor ons webformulier Retouren in.
  2. Je hoeft ons geen reden te geven waarom je wilt herroepen (maar wij waarderen het wel als je het aan ons doorgeeft).
  3. Zodra je de herroeping hebt aangemeld, heb je 14 dagen om het product naar ons terug te sturen.
  4. Retourneer het product compleet, in de originele staat en voor zover mogelijk in de originele verpakking. Zitten er labels aan het product, knip deze er dan niet af.
  5. Om je bestelling te kunnen herroepen, mag het product alleen beoordeeld zijn zoals je in een winkel zou kunnen doen. Je mag het product niet gebruiken of beschadigen om het product te beoordelen. Doe je dit wel, dan kunnen wij de waardevermindering die hierdoor is ontstaan op je terugbetaling inhouden of bij je in rekening brengen.

- Uitsluitingen

Producten en diensten die je niet onder het herroepingsrecht kunt retourneren:

  1. Artikelen die naar jouw specificaties zijn aangepast. Denk hierbij aan ski’s waar wij volgens jouw maatspecificaties skibindingen op hebben gemonteerd. Demo-ski’s met een niet op maat gemonteerde binding en ski's met een zogenaamde rail-binding vallen niet onder deze uitzondering.
  2. Digitale en fysieke cadeaubonnen.
  3. Aanvullende diensten, zoals Express-verzending en bindingmontage.
  4. Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is.
  5. Producten met beperkte houdbaarheid.
  6. Op basis van een offerte bestelde artikelen van zakelijke klanten.

Status retourzending

Gemiddeld duurt het 3 werkdagen voordat de retourzending bij ons aankomt. Vervolgens verwerken wij de retour in 1 tot 3 werkdagen. Je ontvangt een e-mail van ons wanneer de retour is verwerkt.